Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği'nde esas amaç okullardaki sınıf içi ölçme uygulamalarının; ülke genelinde birlik içerisinde, ölçme araçlarının sahip olması gereken geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık özelliklerine dikkat edilerek yapılmasıdır. Yönetmeliğin ruhunda süreç odaklı değerlendirme yer almaktadır. Sınıf içi ölçmede her zaman iki amaç bulunmalıdır. Bunlar öğrencilerin gelişimlerini ortaya koyarak durum değerlendirmesi yapmak ve öğrenci için sınıf geçmeye esas notları belirlemektir. Açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı sorulardan oluşan yazılı sınavların analizi, öğrenci cevapları puanlanırken sınıf geneli kanaat oluşturacak şekilde ya da öğrenci düzeyinde yapılır. Elde edilen verilerden hareketle öğrencilerin öğrenme eksiklikleri veya öğrenme eksiklikleri ve yanlış öğrenmelerine dikkat çekilecek şekilde raporlama yapılır.
Bu bağlamda ilimiz genelinde tüm okullarda 6. sınıf düzeyinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, 7. sınıf düzeyinde Matematik ve Fen Bilimleri, 8. sınıf düzeyinde İngilizce, 10. sınıf düzeyinde Fizik ve Tarih derslerinden ortak sınavlar uygulanmış ve sınav sonuçları raporlaştırılmıştır. Ortak sınav süreciyle ilgili tüm iş ve işlemler Ölçme Değerlendirme Merkezi tarafından koordine edilmiştir. Bu raporlama sürecinde il, ilçe ve kurum bazlı raporlar hazırlanmıştır. Hazırlanan raporlar ilimizdeki eğitim öğretim faaliyetlerinin gelişimine katkı sunacak ve elde edilen veriler öğrenme eksikliklerinin tespit edilerek giderilmesine olanak sağlamış olacaktır.